Tuesday 12 April 2011

cinta itu adalah harga diri...

Lumrah manusia nak berpasangan..
Lumrah manusia nak dicintai, disayangi...


Adat bercinta bila manusia sanggup korban and lakukan apa cinta..
Adat bercinta untuk rasa tergugat..


tgk vid ni..hayati..
Deep meanings...
try check lyric jom ...




Lyric Harga diri ----- Wali Band


Di dirimu, aku menemukan
yang mencintaiku, yang menyayangiku..
di dirimu aku ketakutan.
Kau biarkan ku, kau tinggalkanku.


[Chorus]
Bila kamu tak lagi dengan ku,ku tak tau apa tuk jalani hidupku.
Bila memang kau pergi dariku, ku tak ada lagi di dunia ini.


Mengertikah, kau siang malam ku
dan tangis tawaku
kau semua hidupku
Pandang aku, pandanglah hatiku
Aku tak mampu melangkah tanpamu


Ulang [Chorus]


Bukan ku tak punya harga diri
Tapi dirimu begitu bererti
Kaulah nafasku, engkau harga diriku
Mengerti aku...


Ulang [Chorus]


Di dirimu, aku menemukan




Aku rasa lirik ni sangatlah betol...
Bukan pengalaman je ajar kita pahit manis kehidupan.
Cinta pon ajar kita byk mende..
Kesetiaan, pengorbanan, tolak ansur dan.... etc... banyak sgt..
Tp ni bukan merujuk cinta nyet2 tu la..
Ni yang serius one.. yang le bawak ke jinjang pelantar...


Tp sampai sanggup bunuh diri tu kerana cinta, aku tak tekata apalah..
cinta tu indah..
tp if terlalu byk emosi yang negatif pengaruh pon tak bagus...
cinta seadanya.. Kerana DIA lebih mengetahui jodoh matimu..
cinta padaNYA lebih kekal..


Tp aku nak respek pasangan yang boleh jujur pada satu sama lain..
Walaupon dalam kejujuran tu ada kepahitan..
Tp tak byk.. Yang aku byk dgr, main belakang je keje..


Takda pasangan yg perfect derr..
Manusia mana ada yang perfect..
Terima si dia seadanya kan bagos...
Yang dapat diperbaiki, sama2 slow pebaik..
Tak susah apa nak slow talk..


Cinta tak senang nak dapat..
Pasangan yang baik yang kemudian hari memg ada n jaga kita pon tak senang nak dapat..
tp dapat cinta singgah sekejap ni senang bebenor nak dapat..
Jd while kita da rasa ada kesyahduan dalam arti cinta, hargailah !!!


Kepada kau..
Aku tau aku bukan pasangan yang terbaik..
Tp aku akan cuba yang tebaik untuk hubungan ni..
Maafkan aku seandainya aku tak mengerti pandangan rasamu..
Kerana jiwaku dan jiwamu 2 jantina yang berbeza..
Tp akan aku biarkan keserasian jiwa ni membawa kita lalui susah senang dalam perhubungan kita..
Semoga DIA berkati hubungan kita..
Amin..
Kerana kau sentiasa dalam hatiku tanpa sedetik pon ku gugurkan dirimu..
Sayang ku untuk mu selalu.. =)

No comments:

Post a Comment